Frequently Asked Questions

StudyNet moved to a new Learning Management System called "Canvas", which is provided by "Instructure". It replaced the oldStudyNet platform (Fronter). In the Spring Semester 2019, over 39 courses ran on the new platform as pilots. Since September 2019, all courses run on the new platform.   

FAQ for Students

  • Where do I log into StudyNet? | Wo logge ich mich in StudyNet ein?

    You can log into StudyNet with your HSG username and password using the following link: learning.unisg.ch

    Sie können sich mit Ihrem HSG Login über den folgenden Link in StudyNet einloggen: learning.unisg.ch

  • How can I use StudyNet on my mobile device? | Wie verwende ich StudyNet auf meinem Mobilgeraet?

    Please find up to date information in the following guide 
    Hierzu finden Sie ausführliche, aktuelle Informationen in der folgenden Canvas Guide:
    How can I use StudyNet on my mobile device?
    Download the Canvas student app from the app store (iOS) or play store (Android).
    Sie können die Canvas Student app vom 
    app store (iOS) oder play store (Android) herunterladen.
  • How do I find my courses on StudyNet? | Wo finde ich meine Kurse auf StudyNet?

    At the University of St.Gallen, students will be allocated their courses through the Bidding process and automatically enrolled into their assigned course(s) on StudyNet. You can find your courses listed either on the Dashboard or under the Courses Tab on StudyNet. On the Dashboard, your courses are displayed in card view or you can see your recent activities. To view All Courses, click on Courses tab in the global navigation menu.

    An der Universität St.Gallen erhalten die Studierenden ihre Kurse im Rahmen des Biddingprozesses und werden automatisch in ihre zugewiesenen Kurse auf StudyNet eingeschrieben. Sie finden Ihre Kurse in StudyNet auf dem Dashboard oder unter dem Kursmenü gelistet. Im Dashboard werden Ihre Kurse in der Kartenansicht angezeigt oder Sie können Ihre letzten Aktivitäten anzeigen. Um alle Kurse anzuzeigen, klicken Sie im globalen Navigationsmenü auf die Registerkarte Kurse. 

    Please also see the following guides:
    Mehr Informationen dazu finden Sie in den folgenden Guides:

  • The first thing you see when you log in is the Dashboard. Here, your courses are displayed as card view or you can see your recent activities. You can also favourite a course to be displayed on the Dashboard. To view All Courses, click on Courses tab in the global navigation menu.

     

  • What can I edit in my profile? | Wie bearbeite ich mein Profil?

    Profiles is part of the Account menu and allows you to update your preferred contact methods, language and time zone settings and any personal links for your account. Your profile information can be viewed by all users in your courses. You can also set your notifications preferences.

    Sie können Ihr Profil unter Ihrem Profilbild anpassen. Es ermöglicht Ihnen, Ihre bevorzugten Kontaktmethoden, Sprach- und Zeitzoneneinstellungen sowie alle persönlichen Links für Ihr Konto zu aktualisieren. Ihre Profilinformationen können von allen Benutzern in Ihren Kursen angezeigt werden. Sie können dort auch Ihre Benachrichtigungseinstellungen festlegen.

  • Where do I find help and support? | Wo finde ich Hilfe und Unterstützung?

    If you have a problems or questions regarding StudyNet, please contact the PC Tutors. Alternatively, you can access the Help menu from the StudyNet Global Navigation Menu. From here, you can either search the online guides, for further information and practical tips or use the Report a Problem option for technical problems in the Help menu.

    Wenn Sie Probleme oder Fragen zu StudyNet haben, wenden Sie sich bitte an die PC Tutors. Alternativ können Sie über das StudyNet Global Navigation-Menü auf das Hilfemenü zugreifen. Von hier aus können Sie entweder in den Online-Guides nach weiteren Informationen und praktischen Tipps suchen oder die Option Problem melden für technische Probleme im Menü Hilfe verwenden.

  • How do I contact other students in my course or group? | Wie kontaktiere ich andere Studierende in meinem Kurs oder Gruppe?

    In StudyNet (Canvas), you can contact other students of your courses or groups via Conversations. Conversations is not a fully-fledged email system, but a messenger. Go to Conversations (Inbox) in the global navigation menu on the left-side menu.

    In StudyNet (Canvas) können Sie über Konversationen andere Studierende Ihrer Kurse oder Gruppen kontaktieren. Konversationen ist kein vollwertiges E-Mail-System, sondern ein Messenger. Gehen Sie im globalen Navigationsmenü auf der linken Seite zu Konversationen (Posteingang).

  • Compass Timetable - StudyNet Calendar

    In the Compass timetable, all assigned lectures are displayed according to bidding. This timetable is binding for students and is automatically kept up-to-date.

    In the StudyNet calendar, only online course related data, entered by the lecturer is added (e.g., due dates, scheduled Zoom meetings, etc.) There are no entries available for on-campus lectures or if a lecturer has not yet scheduled a Zoom meeting.

    If you are unsure whether an event will take place in person or online, please contact the relevant lecturer directly. If you have any technical questions, the PC tutors are here to help (tutor@unisg.ch).

    Im Compass-Stundenplan werden alle zugeteilten Vorlesungen gemäss Bidding angezeigt. Dieser Stundenplan ist für Studierende verbindlich und wird laufend aktualisiert.

    Im StudyNet-Kalender werden nur kursbezogene Online-Termine angezeigt (z.B. Abgabedaten, bereits geplante Zoom-Vorlesungen, etc.) Für Veranstaltungen, die nur in Präsenz durchgeführt werden oder für die noch kein Zoom-Meeting aufgesetzt wurde, ist kein Eintrag im StudyNet-Kalender ersichtlich.

    Bei Unklarheiten, ob eine Veranstaltung in Präsenz oder online stattfindet, kontaktieren Sie bitte direkt die entsprechenden Dozierenden. Bei technischen Fragen sind die PC-Tutoren für Sie da (tutor@unisg.ch).​​